Velké omyly o pivu: č. 3: pivo je pro chudé lidi

Slyšeli jste někdy větu, že pivo nebo jeho pití je vulgární? Že je to nápoj chudáků? Pokud ne, máte štěstí, protože když se dostane k vašim uším, je pěkně otravná. Pokud jste četli některý z mých příspěvků, určitě jste si všimli, že se tak trochu stavím do pozice Bílého rytíře piva! ⚔️

Le-chevalier-blanc-dans-son-armure

Pokud čtete tento článek, určitě jste Francouzi. Nevím však, zda jste Francouz. Pokud nejste, musíte pochopit, že francouzská kultura je úzce spjata s vínem. Na jeho výrobě a konzumaci závisí celé oblasti našeho hospodářství.

Všechno začíná právě tam a vy pochopíte, proč někteří lidé považují pivo za nápoj pro chudé, a to doslova.

Začnu historickou příčinou a pak navážu na několik negativních výrazů, které můžete tu a tam zaslechnout. Všechno dobře dopadne, nebojte se!

1) Všechno začíná u Římanů

Julius-cesar-a-detroit-la-biere

Aha! Tady jsou, skuteční viníci dějin! Prozradím vám to: v Gaule jsme si docela v klidu žili svým malým životem. Dostávali jsme se do sebe kvůli půdě, dobytku a ženám. Byly to staré dobré časy, kdy byl každý sám za sebe a bohové pro toho, kdo je chtěl. Tehdy byl naším stěžejním nápojem cervoise, který jsme vyráběli z našich obilovin. Pivní hrnky se rychle vyprazdňovaly a plnily!

A pak bez zaváhání přišel! Môssieu César se svými římskými legiemi! Zbytek příběhu znáte: Gergovia je třída a Asie je katastrofa… Každopádně naši milovaní gauloisové dostali pořádnou nakládačku, a tak je anektoval Caesar, který se pak vrátil do Říma, aby se nechal ověnčit svatozáří slávy.

Římská říše měla poměrně jednoduchý modus operandi: všechny její provincie se měly řídit římským právem, jeho zvyky a obyčeji a jeho náboženstvím. Naši milovaní Římané byli vyznavači vína, konkrétně vína. Jejich technika zkrocení nových dobyvatelů spočívala také v tom, že jim vnutili svou kulturu.

Tak se v Galii začalo dařit révě a lidé začali pít víno. Buržoazní Galové tedy začali pít víno a opustili ceru svých předků.

les-vignes-francaises-ont-commence-avec-les-romains

Naštěstí obyvatelstvo nadále vařilo pivo a pilo ho. Bylo mnohem finančně dostupnější a příliš oblíbené na to, aby zmizelo.

2) Konflikt společenského postavení mezi pivem a vínem

Z této doby vlastně pochází onen rozdíl v hodnocení vína a cervoise, který se mezitím stal pivem. Trvá to už více než 2000 let, což je docela šílené, že?“

Vidíte se, jak jdete do nóbl restaurace a objednáte si půllitr? Ne, samozřejmě že ne. A já jsem první. Můj případ je trochu zvláštní, protože i když pivo miluju, nerad ho piju k jídlu. Jsem také velkým fanouškem vína, ale piji ho mnohem méně často než pivo. Takže restaurace nebo romantická večeře je ideální příležitost.

Restaurant-en-amoureux

Je to právě image, kterou pivo odráží, co ho staví pod víno. Dokážete si představit večeři hlav států s Heinekenem na stole? Takového s krabičkou Kra? Ne, samozřejmě že ne. Pivo vypadá při zvláštních příležitostech příliš lacině. Víno je okázalejší

Mezi vínem a pivem je cenový rozdíl, který může být propastný, zejména u velkých ročníků burgundského nebo bordeauxského. Víno má jiný společenský status než pivo. Přesto se situace mění, protože pít pivo je stále více šik.

Zastřihávám si trenýrky někdy na víno a někdy na pivo, připomínám, že prodáváme trenýrky! Tady je pro fanoušky:

Tak originální, mrknu na to!

3) Generační konflikt mezi vínem a pivem

Doufám, že si to nevyložíte špatně, ale pro ilustraci tohoto nadpisu použiji zcela konkrétní příklad. Jeden můj kamarád se před několika lety ženil a při té příležitosti se jeho tchánovci nabídli, že mu pomohou s náklady. Rozhodli se tedy, že zaplatí alkohol. To není zanedbatelná položka, když víte, co to stojí! ‍❤️‍

Svatební jídlo

Rodiče předpokládali, že se bude pít víno a šampaňské. Ženich a nevěsta si přáli , aby byl během vin d’honneur a celého večera přítomen také výčepní. Obchodník s vínem rodiče ujistil, že vše, co se nevypije (láhve vína a soudečky piva), se jim může vrátit. Dobře tedy pro automat na taffy.

Děvče, co se stalo? Skončily u nich ještě neotevřené kartony vína, zatímco více než tucet sudů bylo vypískáno! Rodiče nechápali, co se stalo, a vypadali nedůvěřivě. Ženich s nevěstou je naopak varovali: „Naši přátelé pijí víno u stolu, ale jako aperitiv a večer dávají přednost pivu.“

Tireuse-a-biere-pour-un-mariage

Morální poučení z tohoto skutečného příběhu je, že časy se mění. Když se podíváte na čísla, Francouzi pijí stále méně vína, zejména mladí lidé. Myšlení se mění, ale asimilace vyžaduje čas.

4) Pivo vypadá špatně

Pamatuju si, že když jsem byl malý, chodil jsem po městě a viděl jsem mladé lidi, jak se poflakují se psy. Seděli na náměstích a popíjeli pivo. Máma mi říkávala: „Vidíš ty děti?

les-punks-boivent-de-la-biere

Jistě si dokážete představit, že jsem se hodně změnil. Byla to jen vize dítěte, které vidí věci, jimž nerozumí. Byli to jen mladí lidé popíjející pár piv pod širým nebem se specifickým stylem oblečení a účesů. Žádné odsuzování, každému, co jeho jest!

Další anekdota: když jsem byl teenager, chodíval jsem se dvěma nebo třemi kamarády na malou procházku po městě s plechovkou piva v ruce.
Výraz ve tvářích lidí, které jsme míjeli, byl vždycky stejný. V jejich očích se dalo vyčíst staré dobré „Ach ti mladí lidé!“. Kromě toho, že teoreticky musíte být starší 18 let, abyste mohli pít alkohol, jsme nedělali nic špatného.

Tady jde zase o to, jakou image vytváříme, když pijeme pivo, jak to vidí samolibí…..

5) Pivo z vás dělá alkoholika

Při psaní tohoto článku si uvědomuji, že vlastně vyprávím docela dost o svém životě, že ano! To nevadí, protože to alespoň zavání skutečným životem! A když už mluvíme o skutečném životě, ráda bych vyprávěla další anekdotu

Pro pořádek: moje příběhy z dětství a dospívání se odehrávaly v malém provinčním městě, ale už pěknou řádku let jsem se usadila v Paříži.

Pokud jste Pařížan, už jste si někdy dal pivo v metru? No dobře, už vidím, jak mi někteří lidé říkají: „Er, ty víš, že je zakázáno pít alkohol v metru???“

Boire-de-la-biere-dans-le-metro

Tak to je ono, přiznávám se. Ale na svou obhajobu musím objasnit dvě věci:

  • To se mi stalo jen párkrát. Bylo to jen očekávání „odměny v podobě piva“ na konci pracovního dne.
  • V podstatě to není zakázané! Vím to, protože jsem . Konzumace alkoholu je povolena, ale opilství a výtržnictví jsou trestuhodné.

Já už to dávno nedělám, ale co mě tehdy také blokovalo, byl vždycky ten slavný pohled lidí, plný hodnotových soudů v režimu „Olala viděla jsi to! Ten tady pije pivo a bla bla bla…“

Na druhou stranu nemohu nezmínit ty nešťastníky, které můžete vidět při otevírání supermarketu, jak si jdou koupit plechovku 8,6ky. pivo jako pondělí co…

Tady jistě není vykreslený efekt velký… Ale není to pivo, co by mělo být inkriminováno, je to spíše jejich závislost. Pivo může být synonymem pro pivo, ale pivo by nemělo být synonymem pro alkoholismus.

6) Pivo je vulgární

Dobře, oznamuji, že teď už je pozdě. Už jsem citoval příliš mnoho osobních anekdot na to, abych s tím přestal! Takže se pojďme věnovat Julienovu hektickému životu!

Před nějakými dvaceti lety jsem nějakou dobu žil v Anglii. Tam je vidění piva naprosto opačné než u nás. Jít v pět hodin odpoledne na pivo z vás ještě nedělá alkoholika. Je to společensky vzato naprosto normální. Byl jsem ale v šoku, když jsem do této země přijel poprvé.

Pub-anglais-typique-pour-boire-de-boire

Vždycky si můžete položit otázku kdy pít biere nebo spíš od kolika hodin, ale myslím, že odpověď je v každém z nás, broučku.

Jakkoli jsem byl studentem francouzštiny, nebyl jsem zvyklý pít pintes. V té době jsem tento formát znal jako „seriózní“ ve Francii. Francouzi měli tendenci pít demis. A teď jsem si uvědomil, že u nás si každý dává 50 cl piva ke každé rundě!

Jaké bylo také moje překvapení, když jsem viděl dívky, které polykaly půllitry, jako by to byl sirup! A říhnout si při tom, jinak to samozřejmě ztrácí své kouzlo! Bylo pro mě velmi zvláštní vidět dívky oblečené v anglickém stylu -překlad: hluboký výstřih a krátká sukně…no, chápete!-, jak chodí v tlupách po deseti a každá má v ruce půllitr.

Girls-beer-in-bars

Musím přiznat, že ano, zpočátku mi to přišlo nevkusné. A to mi bylo teprve dvacet! Vysvětlení však bylo jednoduché: byl jsem kulturně podmíněn považovat to přinejlepším za neobvyklé. Roztomilá, dobře oblečená holka s velkým půllitrem v ruce, to mi přišlo divné.

Mládí formuje, jak se říká, ale je to také otevření se jiným kulturám, normám a zvykům. A přitom stačilo přejet kanál La Manche!

Takže pivo není o nic vulgárnější než jakýkoli jiný nápoj, ale spíš nás k tomu může vést výklad společnosti. Mějme tedy oči dokořán a učme se z chyb, ano?

6) Mladí lidé se opíjejí pivem

Před přechodem do dospělosti, když je člověk mladý, chce experimentovat se spoustou věcí. Alkohol je jednou z nich. Je legrační, jak pít pivo v pubertě může nám Francouzům připadat samozřejmé, zatímco Američané teoreticky čekají na svůj 1. drink až do 21 let! Debatu kdy pít pivo však nevyvolávám.

Les-jeunes-boivent-de-la-biere

V každém americkém filmu se teenageři už necítí, jakmile se jednomu z nich podaří ukořistit 4-pack! Páni, budeme hodní kluci a budeme pít pivo… To také vychází z velké laxnosti, která ve Francii vždy panovala ohledně prodeje alkoholu. To se však v posledních letech změnilo, protože obchody nyní vyžadují občanský průkaz.

Až se vrátím k tomu, že se mladí lidé opíjejí pivem, no ano, je to fakt. Nejsem zdravotník, ale předpokládám, že je to pořád méně špatné než . Pro ty, kteří to nevědí, jde o to, že se pije tak rychle, jak jen to jde, aby se člověk opil. A jak to udělat lépe než tvrdým alkoholem…

V 60. letech se mladí lidé opíjeli vínem a teď to může být pivo. Tak ať je to tak. To zůstává mým názorem, ale myslím, že s pivem je to… méně horší! Každopádně mládež

7) Pivo se stává módním a kvalitním

Je fakt, že spotřeba piva je už několik let stabilní. Stále více spotřebitelů se obrací k pivům, která jsou luxusnější než mezinárodní značky ze supermarketů. Řemeslné pivovary vznikají jako houby po dešti po celé naší zemi.

Pivo v řemeslném pivovaru

Tento trend navazuje na potravinářský trend posledních let „konzumovat lépe„. bio se objevilo i v pivovarnictví. Cena řemeslného piva, tedy krajského piva, je výrazně vyšší než cena piva, které najdete v supermarketu. Hodně se liší, ale cena za litr se může snadno vynásobit třemi nebo čtyřmi.

Trendy přicházejí a odcházejí, ale jisté je, že tato mikina s kapucí dokazuje, že na lásku k pivu můžete být hrdí a dávat ji najevo:

Není to vůbec špatné, pojďte se podívat!“

Lidé jsou tedy ochotni dát do dobrého piva mnohem více peněz. Tím se může účet rychle vyšplhat nahoru, pokud za papír platíte pivy prodávanými jednotlivě. Bude vás to stát více než lahev vína.

8) Pivo se stává luxusním zbožím

Rostoucí-cena-piva

Je zvláštní, jak se věci mohou obrátit, že?

Před 20 lety byste ve vinotéce pivo nikdy nenašli. Teď už obchody, které prodávají pouze řemeslné pivo, existují všude.

Chutě jsou stále vytříbenější a slovo jako zytholog (pivní ekvivalent oenologa) začíná být známé. Nejdražší pivo na světě je , pivo ze severního pólu. Bylo uvařeno v roce 1852 k uspokojení britské expedice do Arktidy sirem Edwardem Belcherem. Předpokládá se, že k nám dorazila pouze jedna neotevřená láhev. V roce 2015 byla prodána v aukci za 4 600 eur!

Tento příklad je extrémní, ale přichází ilustrovat skutečnost, že pivo nemusí být tím, čím bývalo. Rozdíl mezi dostupným alkoholem prodávaným v baleních a těmito pivy prodávanými jednotlivě se zvětšuje. Pivní ochutnávky jsou stále ještě novým fenoménem, ale nabírají na síle. Stačí se podívat na výzkum co je biere ipa.

Engouement-pour-bieres-artisanales

The engouement pour ces bières plus qualitatives n’est plus à démontrer. Spotřebitelé utrácejí za pivo více než dříve.

Pivo se stává demokratičtějším a zároveň gentrifikovanějším. Může se to zdát jako paradox, ale právě to, že pivo přebírá své letres de noblesse, mu získává nové publikum. Naše cervoise gauloise urazilo dlouhou cestu a začíná se otáčet.

Tato gentrifikace mi vlastně připomíná slavnou Shakesbeerovu větu: Dvě piva, nebo ne dvě piva, toť otázka. Už jste o ní někdy slyšeli? Velké mysli myslí podobně, a tak jsme se rozhodli napsat ji na toto tričko:

Je to pěkné, pojďme se na to podívat!“

Pivo stále táhne negativní image u části populace, ale ta má tendenci se s tímto posunem na vyšší úroveň snižovat. Rozmanitost chutí, barev, textur a složek dodává pivu svébytný status. Budoucnost piva vypadá jasně a já osobně z toho mám radost!

Psaní těchto příspěvků na blogu mi zabere spoustu času na výzkum, psaní, obrázky atd.

Připravuji se na to, že pivo bude mít v budoucnu velký potenciál. Jak jste si jistě všimli, nejsou zde žádné otravné reklamní bannery na pojištění, úvěr nebo cokoli jiného, ale ve výsledku mi to nezajišťuje žádný zdroj příjmů.

Pokud jste měli trpělivost dočíst můj článek až do konce, měli byste vědět, že můžete získat 20% slevu na celou objednávku, pokud v košíku zadáte kód BLOG20.

Tento kód si vyhrazuji pro své nejvěrnější čtenáře, kteří objevili naše stránky prostřednictvím článků, které s láskou zveřejňuji! Jen pro vaši informaci, kód nelze kombinovat s jinými slevovými kódy, protože byste to stejně neměli přehánět, eh! 20% sleva nám sice už nenechává moc velkou rezervu, ale alespoň odměním své čtenáře.

Chcete-li mě povzbudit a podpořit, neváhejte si u nás něco koupit!

Pokud například hledáte originální oblečení s pivní tématikou, určitě mezi našimi návrhy najdete to, co hledáte – máme jich přes šedesát! Chcete-li si prohlédnout všechny naše návrhy, stačí kliknout na tento odkaz: Oblečení s pivní tematikou

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *